dinsdag 6 december 2022

Kan een konijn windjes laten?

 Laatst vind ik het ineens raar ruiken bij me in de buurt , gewoon een raar luchtje ,tot dat rein gisteren zich afvroeg of Joep ook een scheetje kon laten ,wat het rook beetje bij hem in de buurt …


Ik heb het natuurlijk even op gezocht ,want een hond kan ook aardig stinken >

Een konijn kan niet boeren, daarom moet gas wat zich in de maag bevindt via de maagpoort naar de darm. Dan door de darm naar de anus en zo als (stinkende) windjes het lichaam verlaten.
๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ dus? Joep was het steeds …grappig 
Joep kan wel niezen > kleine snifjes  achter elkaar> Heel ienieminie snifjes , ach en dan denk ik, Joep is een beetje verkouden ,ligt altijd tussen het hok en de verwarming en onder de tafel bind ze een gijn plekje 
Ik zal haar straks wel missen ,ookal was ze ondeugend soms …Okee geef eerlijk toe , het hok schoonmaken (wat ik elke dag doe ) mag wel wegblijven ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š
Maar het wakker worden , Joep rennen door de kamer ,naar je toe komt voor een knuffel en een aai ๐Ÿฅฐdat ga ik wel missen 
Het zal ook wel heel veel rust weer geven , vooral savonds …os ik naar haar kijk …Joep is lief, zacht heeft ondeugende trekjes en een lief klein staartje >


De babbel groetjes van ๐ŸฐJoep en ๐Ÿ™Ž‍♀️Alice 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Sssttt..Joep slaapt bijna

 Word je ook wel moe van…na een half worteltje op te eten, een winter wortel is beter, maar die heb ik niet , langzaam sluit ze haar oogje e...